1. Kennisbank
  2. Regels bij aanbestedingen

Wat als ik niet alle documenten bij de inschrijving indien?

In de leidraad (en bijlagen!) wordt aangegeven welke stukken moeten worden ingediend bij de inschrijving. Het ontbreken van vereiste documenten leidt tot een ongeldige inschrijving. Dan word je in beginsel uitgesloten van deelname. In bepaalde specifieke gevallen mag een aanbestedende dienst een mogelijkheid bieden tot herstel. Men is hier echter niet toe verplicht en men mág het zelfs niet als in de aanbesteding expliciet staat vermeld dat onvolledige inschrijvingen terzijde worden gelegd. We raden aan om bij inschrijving alles dubbel te controleren om zeker te zijn dat je alle documenten compleet hebt; en bij het indienen een extra check te doen dat je alle stukken daadwerkelijk hebt geüpload (ook die stukken waar het platform niet expliciet om vraagt). 

Sommige documenten, zoals de GVA en Verklaring Belastingdienst, mogen normaliter na de inschrijftermijn, op verzoek, worden aangeleverd. Maar let op! Soms vraagt een aanbestedende dit toch al bij inschrijving te doen en dan moet dit ook. Kijk dus altijd goed naar wat er in de stukken van die aanbesteding staat.